FANDOM

Druga wojna pozasłoneczna 2357 - 2360 Składa się z dwóch kampanii. Pierwsza to inwazja Helghan na Vekta 2357 - 2358. Druga to inwazja ISA na Helghan 2358 - 2360 (Operacja Archanioł)

120.jpg

Żołnierze ISA podczas operacji Archanioł

Wojna zaczeła się w 2357r. kiedy Trzecia Armia Helghańska przypuściła niespodziewany atak na Vektę. Vekta miała być początkiem inwazji, która miała także na celu zniszczenie pozostałych kolonii ludzkich.

Pierwszy atak został przypuszczony na Platformy SD. Nie zniszczono ich ze względu na możliwość ich wykorzystania. Plan wypadł doskonale, ISA poniosła olbrzymie straty. Inwazję zatrzymał dopiero człowiek, który został bohaterem całej ludzkości i na zawsze wpisał się w historię. Mowa o Janie Templarze. Jego działania doprowadziły do wycofania i przegrupowania się zmuszonych do tego Helghów.

W listopadzie 2359r. doszło do kontraataku. Helghan został opanowany przez siły ISA mające na celu aresztowanie Scolara Visariego i zakończenie marzeń Helghan. Niestety straty były ogromne. Helghanie byli na tyle okrutni, że zrzucili bombę na własną planetę. Nie to jednak przeszkodziło w osiągnięciu celu. Głupotą wykazał się sierżant Rico Velasquez, który zabił Visariego. Podczas kontraataku floty zginął Jan Templar. Został zamordowany przez Maela Radeca, który chwilę wcześniej zabił Evelyn Battom.

Sprawa skomplikowała się kiedy siły ISA zostały uwięzione na Helghanie otoczone ze wszytkich stron. O tron walczyli Orlock i Stahl. Wykorzystując wojnę domową wojska ISA pod dowództwem Kap.Narvilla próbowali wydostać się z tej planety. Podczas tej potyczki ważną rolę odegrał Tomas Sevchenko, który bardzo przypomina Templara z młodości. Wykorzystując spotkanie walczących o władzę ISA ucielki z planety. Wiadomo, że martwy wyszedł z tego Orlock i prawdopobnie też Stahl. Prawdopodobnie, ponieważ wątpliwości daje nam cień tajemniczej postaci z Intra końcowego bardzo przypominającego posturę Stahla.

Druga Wojna Pozasłoneczna nadal jest w toku. Helghast jest jednak pozbawiony dowództwa, panuje wew.bałagan, głód i napromieniowanie planety uniemożliwia im prowadzenie jakich kolwiek działań. Niezależny Międzyplanetarny Sojusz nadal powołuję się na dyplomację a nie na prowadzenie działań zbrojnych.

Zarówno ISA jak i jego zwolennik UCA nadal utzrymują numeryczną gotowość. Lecz tylko czas pokaże czy ISA może pokonać armię Helghast. Nie zapominajmy, że UCA zawsze może skorzystać z ogromnej armii stacjonującej na Ziemii i zniszczyć bunt raz na zawsze...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki