Fandom

Killzone Wiki

Killzone

132strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Killzone
Killzonecoverart.jpg
Deweloper
Premiera US
2.11.2004
Premiera EU
26.11.2004
Typ:
First Person Shooter
Tryby gry:
Single Player, Multiplayer
Ocena PEGI:
16+
Platformy:
PlayStation 2
Nośnik:
1DVD

Killzone to pierwsza gra z serii Killzone wydana na PlayStation 2. Akcja gry dzieje się w XXII w. w okresie kolonizacji planet. Przedstawione są działania wojenne między ISA a Imperium Helghan.

Tryb dla jednego gracza daje możliwość wyboru jednej z czterech postaci. Sposób w jaki gracz przejdzie dany poziom zależy od tego, którą postać wybierze. Oprócz tego istnieje także tryb multiplayer offline oraz online do 12 graczy. Multiplayer w Killzone nie jest tak rozbudowany jak w Killzone 2. Gracz może użyć 27 różnych broni oraz walczyć na 11 różnych mapach.

FabułaEdytuj

Wydarzenia gry dzieją się w okresie kolonizacji, kiedy Imperium Helghan odbudowało swoją siłę po przegranej Pierwszej Wojnie Helghańskiej i przeprowadziło blitzkrieg na planetę ISA, Vektę. Platformy obronne Vekty nie zdołały odeprzeć floty Helghastów, co umożliwiło im lądowanie na planecie.

W grze, Helghaści to potomkowie ludzi którzy osadzili się na planecie Helghan dawniej. Trudne warunki do życia na planecie spowodowały mutacje które spowodowały, że Helghaści są silniejsi, szybsi i sprawniejsi niż ludzie, i czują do nich nienawiść. Większość żołnierzy którzy walczyli na Vekcie musiała nosić maski i zbiorniki dzięki którym mogli oddychać powietrzem podobnym do atmosfery na Helghanie. Jedyną nadzieją Vekty jest grupa czterech elitarnych żołnierzy którzy zostaną bohaterami.

Gracz wciela się w Kapitana Jana Templara, który zwalcza inwazję Helghastów. Gracz może także kontrolować trzy inne postacie: agentkę Luger, która jest Marszałkiem Cieni (Shadow Marshal), specjalistę od ciężkiej bronie sierżanta Rico Velasquez, który nienawidzi Helghastów za zabicie jego rodziny, oraz pułkownika Gregora Hakha, szpiega ISA, z pochodzenia Helghasta.

PostacieEdytuj

BrońEdytuj

W Killzone dostępnych jest wiele broni. Mimo że gracz jest po stronie ISA, może używać uzbrojenia Helghastów. Broń w grze jest zawaansowana, jednak do każdej sytuacji przydaje się inna broń. Dostępne są karabiny szturmowe, pistolety, karabin snajperski i inne.

PoziomyEdytuj

Fabuła gry rozgrywa się w dziesięciu poziomach. Kolejność misji jest następująca:

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki