FANDOM

Procjon jest gwiazdą podwójną o typie widmowym F5IV-V w połączeniu z białym karłem o typie widmowym DA, oddalony od Układu Słonecznego ok. 11,4 roku świetlnego w konstelacji Małego Psa. Główny składnik jest podolbrzymem o żółtobiałym zabarwieniu. Moc promieniowania jest ok. 7,73 większa niż moc promieniowania Słońca. Towarzyszem Procjona jest biały karzeł, obiegający go w ciągu 40,82 roku. Masa gwiazdy to 0,6 mas Słońca, a średnica razy 100 mniejsza niż średnica naszej Gwiazdy Dziennej. System ten został skolonizowany jako pierwszy w Pierwszej Diasporze między 2118-2148. Nie wiemy czy kolonia znana jest po prostu pod nazwą Procjon czy też kolonia ta ma własną, kapitalną nazwę tak jak w przypadku Vekty, Helghanu czy Gyre.

Katastrofalna podróż i kolonizacjaEdytuj

Podczas próby kolonizacji tego układu, doszło do ogromnej katastrofy. W długofalowym locie z Ziemi do kolonii Procjona miała miejsce infekcja wirusowa, która skaziła zapasy kolonistów, jadalne glony. Pierwsze kolonie szybko zaczęły cierpieć głód i wysłały w stronę Ziemi sygnał SOS. Do czasu kiedy Marynarka UCA dotarła z pomocą, kolonia przestała istnieć, rozpadła się na skutek anarchii i kanibalizmu, a 500 000 kolonistów zginęło. Druga fala została przesiedlona, lecz oryginalna kolonia została opuszczona i uznana za memoriał.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki