FANDOM

273px-Helghast Tendon Cobar4.jpg

Pułkownik Cobar

Tendon Cobar - Dowódca wojsk Helghast o stopniu pułkownika. Należy do grupy Colonial Guard. Występuje w Killzone: Liberation i jest tam podwładnym Generała Metraca. W III Armii Helghańskiej pełni funkcje oficera. Można wnioskować, że był najwyższym zastępcą Metraca, ponieważ to jemu powierzał wypełnianie ważnych zadań. Jest bardzo popularny i szanowany wśród żołnierzy Helghast, ponieważ słynie z przemocy wobec wroga. Ma nawet przydomek "Biała Śmierć" (Odnosi się to do jego nietypowego, białego munduru). Zostaje pokonany przez Jana Templara lecz zabity przez Dwighta Stratsona.

BiografiaEdytuj

Wczesna KarieraEdytuj

Urodził się w 24 wieku na Helghan. Był zwolennikiem Visariego i naprawdę wierzył w jego ideologię wyższości. Wstąpił do armii podczas tworzenia Trzeciego Zastępu. Jego głównymi rządzami były chęć walki i przelewu krwi. Jego zapał powodował problemy z dyscypliną. Przebywał w celi śmierci za zabójstwo kiedy Armin Metrac wyraził zainteresowanie jego osobą żołnierza. Po powrocie z więzienia odmówił przeprosin tłumacząc się, że ofiara nie podzialała ich poglądów. Po procesie wstąpił na stanowisko zastępcy Metraca.

Gdy Cobar zaczął szkolenia w wojskach Metraca wszyscy inni rekruci zdali sobię sprawę, że w III Armii Helghańskiej nie ma miejsca na słabość. Zakończył szkolenia z pełnym sukcesem, wtedy Metrac zaprosił go do Ochrony Wojskowej zwanej Colonial Guard. Jego postawa zaskoczyła wszystkich, nawet Visari nie miał tyle okrucieństwa. Za swoje ambicje otrzymał stopień Pułkownika. Przypuszcza się, że to z jego porad Visari kazał być tak okrutnymi dla wroga.

Killzone: LiberationEdytuj

Po śmierci w 2357r. Gen.Lente. podczas inwazjii na Vekte, Metrac został mianowany liderem sił inwazyjnych. Cobar skorzystał z okazji i poleciał ze swoim dowódcą aby udowodnić swoją wartość w boju. Na miejscu nie tracił czasu na budowanie reputacji. Szybko udało mu się wziąść do nie woli członków rady Sedan City. Później został skierowany na front południowy gdzie z powodzeniem przejął bazę ISA w Rahoven

rótce udeżył na miejsce spotkania zarządu ISA. Ministra Obrony: Heffa Milchera, Generała: Dwighta Stratsona i Fizyka: Evelyn Batton. Statek, na którym przebywali został zestrzelony przez Helghast niedaleko mokradeł. Metrac w tej waznej sprawie wysłał Cobara. ISA wysłało Jana Templara. Cobar dociera jednak pierwszy, wraz z sierżantem Velasquezem, który informuje go, że Templar jest w drodze. Cobar zabija Milchera i grozi, że jeśli się nie cofnie zabije reszte.

Cobar wysyła Evelyn i Rico do tajnej bazy Metraca, podczas gdy Stratson nadal z Cobarem zostają we wraku. Na miejsce przybywa Templar, który mocno rani Cobara. Cobar chciał zabić Templara lecz wcześniej Cobara zabił Statson mówiąć Janowi, tylko "Tak się gada z wściekłym psem". Z wypadu ISA dowiadują się także o położeniu bazy Metraca.

CharakterystykaEdytuj

Cobar był jednym z najokrutniejszych i przerażających Helghast, którzy kiedykolwiek się urodzili. Był sadystyczny, okrutny i bezwględny. Był lojalny wobec Helghast i Metraca oraz jego miłości: zniszczenia i śmierci. Budził strach zarówno wśród wrogów i jak i własnych żołnierzy. Nawet najbardziej doświadczeni Helghast bali spojrzeć się mu w oczy.

Cobar w całości jest poświęcony ideologii, którą wyznaje. Wielu widząć go w walce twierdzi, że jest psychopatą. Jedyną osobą, którą w pełni szanował i za którą chętnie oddałby życie był Metrac, który wyciągnął go z więzienia i umożliwił walkę. Nawet wobec Visariego nie był tak lojalny jak wobec Metraca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki